TESTA, UTFORSKA, EXPERIMENTERA, LEV!!

Herregud, jag satt och läste ett inlägg på > Jacqueline's blogg < och började med att kommentera i hennes inlägg men tillslut så blev det för långt så bestämde mig för att posta det här ;)

Hon skrev i alla fall om att livet är värt så mycket mer än vad folk ger det credit för att vara, hur hon vill testa så mycket saker och har så många drömmar..

"Känner samma sak, vill göra allt och ha testat allt när min dag är kommen.
En utbildad undersköterska som på fritiden dansar professionellt och som vill utbilda sig till bartender och sedan försöka leva utomlands. Tankar som kommit upp i huvudet är: Kan man eventuellt gå en make up artist kurs medans man är bartender, bara för att jag känner att det är något jag VILL göra/bli och om jag är bartender, kan jag samtidigt jobba sm GoGo dansare då ( ? ) För det är en stor dröm för mig. Hade jag inte bestämt mig att jag ska till Grekland i April så hade jag sökt till en konditori utbildningen i Stockholm som är på 1 år för jag älskar att baka. Att få göra dessa underbart goda bakelser som ser ut att vara gjorda av Gud, liksom den estetiska biten är ju det absolut bästa enligt mig. Samtidigt så skulle jag dö av kärlek av att få jobba som receptionist, speciellt på ett hotel just nu, men ändå trivs jag så jätte bra som arbetshandledare för funktionshindrade... men skulle jag kanske t.o.m vilja lära ut dans någon gång i veckan  ( ? ) JA det skulle jag, men borde jag då ta chansen och plugga till danspedagog på Stockholms unniversitet ( ? ) Tro inte att jag inte har kollat upp det.

För fyfaaan för att fastna i samma jobb i flera år och känna att man inte utvecklas - min värsta mardröm!  Jag vill dö och känna att jag har FB kompisar till miljoner eftersom jag har vart världen över och skapat kontakter. Jag vill ha diplom, utmärkelser, certifikat och souvenirer från alla platser jag besökt, bott och jobbat på

Jag tror på att meningen med livet är att göra avtryck, på: jorden - människor - folk mm, stort som smått men man ska ha gjort ett avtryck.

Jag vill leva mitt liv till fullo, hänsynslöst och bara för mig men jag vill även skapa familj och sätta flera barn till världen som sedan ska föra mitt blod vidare, mina tankar, gener, drag, beetende och mitt namn. Det är även verkligen ett sätt enligt mig att göra avtryck på, att skapa en stor familj som kommer komma ihåg dig efter att du är borta och dem kommer berätta om dig och alla dina äventyr.

Vid 50 års åldern ska jag kunna sitta med mina barnbarn varenda söndag och berätta en historia som är utdraget ur mitt egna liv - och varje söndag ska det vara en ny berättelse, nya människor och nya upplevelser.

Bara att kolla på min stil inom kläder, utseende, musik, film - allt. Jag är allätare, jag är en kajalpojke som dansar comercial hip hop till Pussycat Dolls som sedan går runt med baggy jeans och stora bög-brillor. Jag vill testa.. testa testa testa! Jag har haft kort, kort hår som ung - långt vågigt - långt plattat - emo frisyr med allt åt sidan för ansiktet - ännu en emo frisyr med långt plattat framme och kort spikit där bak - kortare mer normal frisyr - sidehawk - mowhak och jag har gått från att endast använda svarta kläder och långrock till att ha knallröda jeans, ha en begäran efter knallgula jeans, och samtidigt gå runt med väst, hängslen eller fler färgade skjortor.

TESTA TESTA TESTA TESTA!!!

Jag ska försöka göra så mycket som möjligt i mitt liv så att varje gång någon nämner ett ämne så kommer jag ha något smart att tillägga i diskussionen, något att säga om platsen alla pratar om eller folket dem viskar om.

TESTA TESTA TESTA TESTA!!!

- Men vem är du då Niklas ? Om du inte är emo men du använder kajal, du är inte hiphop unge men du har baggy pants och du är inte dansare men du har baggy-colorfull style ?  
- Jag är jag, ingen annan och bara mig själv.


Mitt Motto:
Laugh more, love more, live more"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0