ESC KVAL 2

  • Irland - Kommer inte vinna men jäkligt nice låt och jävligt bra drag.
  • Letland - Njaaaeee, för smör-glad och liksom vem fan sjunger om trafikstockning ( ? )
  • Serbien - Nej. Låten har liksom inget flyt och den låter inte speciellt fint heller och HAHA! Världens sämsta ton arts höjning EVER hahaha.
  • Polen - Seriös, småsorglig och fin låt med vacker sångerska som har vacker röst. Rösten sprack lite då och då dock.
  • Norge - Har ni seeeett någon sötare ?!!?! NEEEEJ!! HAHAHAHA xD  Låtens melodi och instrument är skit fina fast texten för mig är inte så värst ok.. man märker också att dem försöker smöra lite för ryssland med ryska danst-steg och lite inspirerat i fiolen tycker jag.
  •  Cypern - Fint framträdande med s.k. "rörande sockerbitar" som reportern på QX kallade det och en väldigt din fin låt. Oskuldsfullt fin.
  • Slovakien - Grym låt, väldigt dragig ballad. Gillar den och själva uppträdandet fast tjejens röst är inte den perfekta i dem högsta tonerna.
  • Danmark - WOW! Låten är delvis gjord utav Ronan Keating och de låter ju fan som honom så rösten är det deffinitivt inget fel på och den är svängig, kommer den vinna ? Nej det tror jag inte.
  • Slovenien - Vart är musiken ? Introt är liksom tusen år, introt är inget fel på alls för de är så jäkla vackert men ändå liksom, och så mycket text har inte låten och man får inte se själva sångerskan förens typ 2 min... kändes konstigt bara och hon sjöng ju bara samma sak om och om igen. Mycket fint i låten men inte tillräckligt bra.
  • Ungern - Här sträcker jag på mig själv liksom för såklart så hejjar jag på Ungern - HAJRÁ, HAJRÁ!!! ( HEJJA HEJJA ) Men snubben är way to bög, kör killarna sjunger som om att dem blivit slagna på pungen och låten är inte den bästa men ändå ok, man sitter inte ner under låten i alla fall.
  • Azerbadjan - Låter som vilken Arash låt som helst bara inte lika mycket pop... Arash kan ju inte riktigt SJUNGA utan han kan mer göra låtar men låten är absolut helt ok.
  • Grekland - Snubben dansar lite som Ricky Martin fast utan de latin flavour hehe, men snygg är han. Låten är dock lite platt tycker jag men ena dansaren i bakgrunden is to die for i alla fall ;p
  • Litauen - Ganska fin, absolut en bra sångare... men tycker inte riktigt om när man blandar språk.
  • Moldavien - Hora * fniss fniss * och här kom folkmusiken ;p Men jävligt bra låt med mycket drag.
  • Albanien - Låten är helt ok, men... två kortväx - oj! två DVÄRGAR och Hulkens inte riktigt heterosexuella och muskulösa brorsa ? Men grym tjej dock!
  • Ukraine - Så jävla sjuk att jag älskar den hahaha xD Det här är verkligen SHOW! och med så jävla snygga dansare - jag paxxar!  ;D 
  • Estland - Tråkigt lugn låt.. inget speciellt.
  • Nederländerna - DAMN! Snacka om att göra en besviken hahaha  x)  När dem började skrika SHIIINE!! så ville jag hoppa ur stolen och ba: SHIIINEEE!! Sen så ba: blööäääa! Sen att själva artisterna såg ut som om att dem var med i PRO är ju en annan sak liksom.. och jag tror att en utav de färgade kör sångerskorna inte riktigt var färgad x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0