DANCE IS MAH LIFE!!!

Hello theeree!
What a lovely evening.. is it not  :) 


Ah nu har man vart hemma en stund i alla fall.


Efter skolan idag så blev det att dra på en gång till dans studion och köra på: Jazz ( vilket bara blev i 40 min ) sen Balett i 2 timmar och efter det Streetdance i ca 1 - 1 & ½ timma och äntligen så har vi fått våra jävla placeringar på streeten och tydligen var vi klara med alla koreografier så jag är fett med happy nu alltså!

  • Nu är det planerat att ha rep på torsdag med street också så då är det fan bara att slipa, slipa, slipa!
Nej men så det är jag grymt glad över. Baletten dock - inte lika glad över!  Fick beskedet idag att om baletten inte blir tillräckligt bra så kommer vi skippa den på uppvisningen och ah, förstår jag helt... men blir bara så lack att vissa tror att vi ska hinna trycka in en koreografi, balett desutom, på bara någon vecka. Flera styckna som tror det och sanningen är faktiskt:  VI KAN INTE DET!

Idag så var vi inte alls representabla, skulle inte ens låta den koreografin gå nära scenen men vi har då tryckt in ett rep tillfälle på torsdag "morgon" så vi får se de, ser det ok ut så kommer vi köra på det. Gör det inte det så är det bara att skippa vilket jag tycker är skit tråkigt, är fan stolt över att gå på balett så vill visa upp mig och min fina rumpa i tights! Men förstår att man visar inte upp skräp liksom och jag tänker inte heller skämmas så jag deltar bara i något som jag är stolt över.. 

Men så den här veckan kommer se ut som sådan:
( Ledig från skolan onsdag, torsdag, fredag )
  • Torsdag:   Balett från 12.00 - 14.00, sen lunch efter det. Sen så har vi fri-rep där vi kommer få repa på vad vi vill i dansstudion tills på kvällen runt 18.00 då Jonas kommer komma och köra rep på streeten med oss.
  • Fredag:   Idag ska vi ha stor-rep tror jag där alla elever ska komma vid klockan 15.00 för att repa på alla sina danser/på showen. Men redan klockan 13.00 så ska vi möta Jaana och ha Jazz med henne i 2 timmar innan hela själva repet och vi kommer väl sluta sent på kvällen säkert någonstans mellan 18.00 - 20.00.
  • Lördag:   Idag är själva showen  -  WOHO! Så det blir väl att vara där tidigt så in i helvete, har inte riktigt fått tid än tror jag. Första showen är i alla fall klockan 12.00 tills ca 14.00 sen så blir det andra föreställningen klockan 16.00

Så ah, blir mycket den här veckan - vilken jäävlaa tur att man är ledig från skolan! TACK JESUS FÖR DIN CRUISE TILL VART DU NU HAMNADE!  -  Du är en helt OK kille  ;) 

Så nu när man kom hem blev ett ta en tallrik med chili con carne ( damn! har aldrig käkat det men det funkade absolut på mitt sätt ) där jag körde på en stor tallrik med skit mycket sallad, gurka, salsa sås och taco chips  -  TASTED GREAT!
Men nu sitter jag bara och chillar, imorgon börjar man klockan 12.00 - sköööönt, och då blir det bara att göra klart sista uppgiften i Psykiatrin och i alla fall göra klart 1 utav de 2 sista sakerna på Människan Socialt & Kulturellt, YEEEES!

Så det kommer bli soft.. hörs då  ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom ihåg att öva på Housen också??! Hur sitter den..kan ALLA den? :) kram!

2009-05-20 @ 20:14:11
URL: http://.blogspot.com
Postat av: Niklas

Absolut, vi kommer öva på den och NEJ! Alla kan inte den.. men så är det med de flesta danserna tyvärr men imorgon blir det att beta av ;)

Kram!

2009-05-21 @ 00:44:09
URL: http://longlivethe90s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0