DANSHOW -09, SUCESS!!!

Heeeeeej!!
it's almost over.. but I don't want it to be.


Shit! Dansuppvisningen blev så jävla lyckad igår alltså och nu när jag sett lite bilder och tänkt över det så - fyfan va proffsigt allting var!  Liksom ljussättning, ljud o.s.v, DAMN!

Nej men seriöst, det var verkligen kul men så jävla varmt alltså!!! Jag börjar svettas så fort någon sätter på en plattång så det där var typ mitt helvete hahah  x)  Men båda föreställningarna gick helt perfekt, första uppvisningen var man ju nervös för att göra bort sig men det gick helt perfekt och under andra så gjorde man allting med självsäkerhet och man gjorde det för att det var kul liksom!

HAHA! Under ett golvsteg så blev jag faktiskt fälld och ramlade pladdask på rumpan liksom men jag irriterar mig inte alls över det för jag ser det som ett moment då jag kunde få visa hur proffsig jag egentligen är i och med att jag bara fortsatte dansa med ett leende på läpparna  :)   Så det var deffinitivt kul..  Kanske inte var lika proffsigt dock att skrika: WOOOO! Rakt ut dock hahaaahaha * garvar ihjäl mig * men men.

En sak som jag verkligen är glad över är att jag känner hur jag har växt just inom dansen. Jag satt och snackade med min moster om hur jag inte lägger så enormt stor vikt över att dem sa att jag var bäst o.s.v för jag gick runt bland allt folk och man hörde tusen människor säga exakt samma saker: alltså du är bäst, liksom alla var ju ok men man såg verkligen att du stack ut och att du verkligen gillar det här!  Detta sa då alla till sina egna barn  ;p  Absolut så älskar jag och tackar dem för att dem är så underbara... liksom så klart blir jag enormt glad över att höra deras kommentarer för det är de jag lever för som den uppmärksamhetshoran jag är men det är skillnad på kommentar och kommentar och vem dem kommer ifrån o.s.v.

Men sen fick man andra kommentarer som jag uppskattade lite extra som utav danslärare som kommer och berömmer än p.g.a någon speciell dans eller liknande istället för att säga: gud vad du är duktig på att dansa... istället har dem sett något speciellt under en viss dans - så det var deffinitivt kul. Sen fick man andra underbart fina kommentarer utav vissa andra i ens egna grupp och dem var också så deffinierade och uttänkta så jag kunde inte göra något annat än att känna mig smickrad  :)  "Min gloria börjar bli trång" - sa jag till en kompis haha.. uppblåst ego liksom  ;p

Men nej, jag känner verkligen hur dans är jag. Alltså jag har verkligen inte uppträtt på över 3 år och nu känner jag verkligen hur detta är något som jag verkligen vill göra, jag är dans och dans är jag!  Jag har saknat detta så enormt mycket så att det är sjukt liksom.. Så man vet ju inte, nu när man vet att ens egna tränare börjar bli större och större inom den svenska dans branschen så har man ju ändå en helt ok kontakt liksom  ;)  Han kör med, säger han själv, elit grupper inom dans så vem vet.. jag känner verkligen att om jag verkligen, verkligen vill så skulle jag kanske kunna passa där. Men det är fortfarande 1 termin kvar av YF och den tiden är skapad i utvecklingens tecken!

Detta måste jag även nämna, YF!  Fy faaaaan va ni är underbara alltså, jag älskar er var och en. Ni förgyller mina dagar av dans och jag har alltid så enormt roligt med er.. jag säger bara: like a glove!  

Sen måste jag få ge en enormt stor guldstjärna åt älsklingen Elin som dansade som den gudinna hon är.. jag svär hon dansade säkert mest av alla och det grymma är att hon var just GRYM på allting hon gjorde.
  • När jag blir stor vill jag bli som Elin...
    och det säger jag med hela mitt hjärta!

Tack alla för denna underbara dag och mer kommer det: Nykvarns dagen den 6/6, Skansens Clown-näsans dag den 7/6 & Järna Kulturnatt den 11/6. Så allting är deffinitivt inte over yet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0