HAND.. KLAPP.. PUSS ELLER KYSS! KANSKE INTE KYSS

Att skaka, krama eller nicka!
what to do ?


  • Jag har ofta värsta dilemmat när jag träffar en massa personer och det är angående hur man ska hälsa.

Jag är en väldigt varm och kramgo människa och jag hatar att skaka hand! Skaka hand gör jag med dem jag aldrig träffat förut eller om det är en professionell relation som på jobbet eller liknande men en sak jag aldrig skulle göra det är att skaka hand med en släkting - never gonna hapen!

Jag har exempelvis en släkting som jag inte riktigt vill krama, denne mannen stör mig oftast så enormt * ingift släkting * och personen själv är ganska kall och jag har aldrig vetat hur jag ska hälsa på honom. Oftast blir det bara att jag har värsta kramkalaset med hela släkten sen när jag ser denne personen som kanske sitter i en soffa eller något så leker jag bara upptagen eller typ beundrande över ett rum så det blir ett snabbt och över-glatt hej! sen fortsätter jag vidare bort från denne personen, för skaka hand med en släkting - vilket känns som att vara de mest logiska att göra med honom - vägrar jag göra!

Om man är släkt så kramas man eller så gör man ingenting alls tycker jag... jag är en sån person som gärna är väldigt nära, jag har inte den där typiska svenska genen i mig där man skakar hand med en halvmeters avstånd utan jag vill antingen krama dig eller eventuellt pussa dig på kinden. Älskar när man är i Ungern och träffar släktingar och där blir det puss OCH kram haha.. mycket mer kärleksfullt tycker jag!

Samtidigt så håller jag ibland på att bli cp över hur man ska bete sig med kompisars flick/pojk-vänner. Jag har praktiskt taget bara tjej kompisar och liksom där är det ofatst helt klart att man kramas, har aldrig vart något problem med det. Men sen när deras pojkvänner kommer då ? Hur fan gör man då ? För det är ju inte riktigt det namliga könet som är känt för att vara gosigt och kramgoo utan där är det en stark hand skakning som gäller... men gör det verkligen det fortfarande ?

Kommer ihåg när min morbror skämstamt skulle lära mig hur man kramas: Jag kramade honom och så sa han nej man dunkar varandra i ryggen.. så kramade vi om varandra och jag på något sätt fuckade väl upp det haha så tillslut så tog hand tag i mig och bara: så här gör du! Så kramade han om mig och klappade mig TRE gånger på ryggen vilket även på engelska är känt som:  I'M-NOT-GAY! slaget.. för man kan säga det samtidigt som man klappar liksom * dunk dunk dunk *

Men neej, usch... hatar sånna där övermanliga beteenden! Spyr över det hahaha..

Tycker inte om att skaka hand med folk även om det bara är kompisen flick/pojk-vän för oftast så är man åtminstone någe slags kompis med dem då och efter att ha kanske suttit och garvat ihjäl sig i en timme så känns det helt fucked up att säga hej då genom att sträka ut en hand med sammanlagt 1m avstånd. Någon annan som fattar vad jag menar och som kanske t.o.m håller med mig ?!!?

Nej sånt där har aldrig funkat för mig och jag undrar om det någonsin kommer göra det.. usch, för den där känslan när man kramar alla andra och man veet att den dära flick/pojk-vännen eller irriterande släktingen står där sist av alla är den äckligaste känslan jag vet för man känner sig verkligen så äckligt osäker - HEMSK KÄNSLA! 


Meeeer Kraamaar Åt Foolkeeet!
( För övrigt så finns det en del snygga kompisar som jag
gärna skulle hälsa på som dem på bilden gör haha
)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0