OLD SCHOOL MUSIC

Tjeena hejsan..


På början utav dagen så trodde jag verkligen att jag skulle gå psycho myself över min praktik, tråkigaste stället ever! Min ända räddning var att Athra min habibi hade det lika hemskt så vi satt och grät medans vi sms.ade varandra haha.
Drog hem på lunchen ( undra hur mina ben kommer se ut om 2 månader av att gå upp och ner från fornhöjden 2ggr om dagen ) och höll på att dö, spydde ut all skit på min mamma haha och berättade hur tråkigt det var!

Men sen, skönaste uppgiften.. skulle sitta och lyssna på musik i 1 & ½  timma med några brukare och min handledare och det var liksom 70 & 80-tals musik, endast! Var faktiskt ganska trevligt.. var också ganska kul när man chockade vissa av dem genom att beivsa att jag faktiskt kände igen deras "stenålders" musik som dem själva kallade det haha..

Det var liksom typisk Tony musik  <3  sån musik som Tony gärna spelade och högt också! Sen började min handledare snacka om jazz och då var det så skönt att kunna fråga ut honom om 2 jazz artister som han tydligen inte kände igen, mwuoohaha!

Exempel på vad vi lyssnade på, tryck på låtarna för att få upp låten på youtube  :) 

... plus en rad massa andra låtar som man också kände igen men där var åtminstonde en smakbit. Funderar på att kanske ta med egen musik nästa vecka och förvåna rockfarbröderna lite haha. Idag blir det hockey, ska sätta mig och plugga nu innan jag råkar hamna på nätet.. sätter en time limit att jag åtminstone ska plugga till 18.00

Syns då.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0