PREPARING FOR WORK

God morgon natt!
.. så känns det i alla fall.


Vaknade nyss och håret är i det dära tillståndet där de ser helt ok ut och jag orkar verkligen inte duscha för det kommer verkligen minska på min tid då så sitter nu med té och en macka här men liksom 1 & ½ timma innan jag ska åka men kan inte heller sova för kommer vakna upp skit trött då säkert ( är någorlunda vaken )  -  vilka problem men har asso ( ? )

Idag blir det jobb till 15.00 sedan ner på stan för att träffa Carolina sen jobb igen faktiskt men till en ishockeymatch mellan.. har inte kollat än.. öhuum.. SSK & DJURGÅRDEN!
Detta är faktiskt en grymt soft del utav mitt jobb. Har en boende som tycker om att gå på ishockeymatcher ( SSK såklart ) och då blir det så att jag får följa med, kommer in gratis, får oftast käka en hamburgare och jag får betalt för hela stunden på ca 4 timmar på samma sätt som om att vore på jobbet  -  är inte det ganska soft ? Haaha, tycker jag i alla fall..
Den dära must-have-hamburgaren som jag alltid köper när jag är på match kostar även bara 17;- för mig.. För om jag är ute med en boende och dem vill äta, så kan jag köpa mat också och det ända jag behöver betala är då 17;- så betalar jobbet resten  - MY KIND OF DEAL!

Så det är ju svårt att inte uppskatta sitt jobb haaha  xD

Nej men seriöst så är det verkligen ett underbart jobb och jag har älskat varenda minut där sen jag började i Augusti. Igår t.ex. var en helt underbar dag. Jag jobbar då på ett boende för utvecklingsstörda - och igår så var alla de boende jätte vakna i huvudet, man fick liksom se dessa personer som ibland kan vara helt okontaktbara gå runt och prata hur mycket som helst. Jag gick runt och log konstant för det är verkligen något som man mår så jävla bra av!  ;D 

Detta är verkligen ett jobb som ger tillbaks 3 ggr det du själv ger ut  :) 

Sen så är mina kollegor ganska underbara också, speciellt Sofia och Linda  <3  They're deffinately love!  
Nu ska jag fan ta mig ännu en kopp med té * addicted *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0