DANSA ÄR MITT LIV!


Neej jag kan inte sova.. men låg och tänkte på en sak. Vad är en dröm ni har ? Vad vill ni göra nu ? Jag vet vad jag vill göra och det är att dansa, liksom jag vill satsa på det och träna flera gånger i veckan!

Just nu dansar jag 1 gång i veckan bara i en streetdance grupp, dansade även förut jazz och show i ca 6 år med latino influenser o.s.v. Jag har alltid gillat att dansa... kom ihåg när vi gick i mellanstadiet och fick blanketter om Kulturskolans olika aktiviteter och jag vet inte om dans var ett självklart val eller så men jag vet bara att det var vad jag ville göra till slut.

Morsan ringde upp och pratade med någon i föreningen och dem svarade med: men bara så han vet så är det bara tjejer uppskriva i den klassen nu ( ? )   -  Jag skiter i, sa jag.. jag vill dansa! Sen stannade jag där i ca 6 år tror jag då jag tillslut sa hej då ( det var något annorlunda.. att säga hej då till alla, speciellt lärarna ) för jag ville utvecklas, jag ville gå i hårdare grupper, streetdance. Så jag letade iaf runt lite smått i Stockholm men hittade liksom ingen jag gillade och om jag gjorde det så var det antingen för dyrt som "Danscenter" i Stockholm eller så var det för långt bort som kurserna i fryshuset.. men aa, så jag dansade inte på typ 1 och ½ år och jag hatade det!

Tillslut så hörde väll pappa om detta när jag snackade med honom och han liksom sa att han gärna betalade för 1 grupp om jag hittade någon bra och jag hade dansat en termin Streetdance hos Jonas Valdés tidigare men då var föreningen som han jobbade i, JAM, bosatta i så trånga lokaler o.s.v. så jag kände att jag inte ville spendera pengar på något som inte var så bra. Men nu har dem flyttat iaf till mycket bättre lokaler och jag har hittat en jätte bra grupp, alla där vill utvecklas och köra hårt liksom  -  UNDERBART! Och Jonas som är min tränare är världens mest inspirerande snubbe, jag ser upp till honom så enormt liksom så det är helt underbart att tränas utav honom.. OCH! Så är han ju bara så jävla läcker så det går ju inte   xD  Vilket kan vara en enorm sporre ibland med också ganska disstraherande haaha! SÅ HET!

Nu är ju det bara problemet med ekonomin som vanligt, jag går 1 gång i veckan men vill egentligen gå minst 3, skulle så vilja gå Ragga/DanceHall och eventuellt Jazz.. skulle vara så grymt att få testa på Balette också, jävligt bra att kunna grunderna på liksom  :) 

Men får se hur det går, jag vet att jag kommer fortsätta på Streetdancen iaf och efter sommaren så kommer jag ju förhoppningsvis få lite mini-jobb ( sommarjobbet jag skulle få, dem sa att dem gärna lät mig jobba hos dem efter sommaren ) så då kanske det kan skrapa ihop lite pengar för några fler danslektioner.. sån dröm, sån dröm  (^^)

Ajaa, så.. nu har jag fått skriva av mig lite. Hoppas ni följer era drömmar för jag vet att jag försöker göra allt för att följa mina  [ v ]  Best of luck, nu ska jag förhoppningsvis kunna sova  x)  HAAHA!





Filmen Rize, verkar skit grym och har fått skit bra kritik.. hörde om den för typ 1 år sen nästan men glömde bort den.
Nu sitter jag iaf och laddar ner den för att kunna se den imorgon  ;) 

Ska lätt skriva en liten recension om den till er efter att jag sett den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0