JIIIZEEES, MARY & JOJO!

HEEERREEEGUUUUUD VILKEN DAAAAAG!!!
Inte blev det någon dans heller  :(


.. och asso jag ooorkaar inte skriva om allting så jag postar upp brevet här som jag skickade till Sacha ( dansläraren vi skulle till ) haha.

 

HAHA asso hoooneeey <3 NU DU... Nu ska jag berätta allting i detalj, berätta hur mycket vi käämpaat för dig haha  xD Förstår om du inte orkar läsa men måste ändå få ut detta haha..

Dagen började med att jag 16.30 åker från fornhöjden ner till Östertälje station för att ta 16.42 tåget. Elin gick 20 min i kylan till sin station ( Rönninge ). Väl på våra stationer så får vi stå i 30 min p.g.a förseningar men kommer sen ääntliigeen iväg och båda har panik eftersom vi är rädda att vi inte kommer hinna ända till Täby. Vi åker tåget och snackar samtidigt med en kompis i telefonen och disskuterar om huruvida vi borde hoppa av tåget och låta honom skjussa oss till Täby men tillslut så bestämmer vi oss att det är nog bäst om vi tar tåget.

Vi kommer till centralen och tar oss till tunnelbanan ( vi går efter sl.se's tips på väg men är rädda att det inte funkar eftersom det är 30 min senare haha ) där vi fått reda på att vi ska till tekniska högskolan. Vi sätter oss på tuben men fattar inte vart vi ska sen, ringer Elins pappa och ber han förklara och efter ett tag hittade vi. Vi började fundera om vi inte skulle börja snacka i värsta dialekten så att folk trodde att vi var från out of town liksom för vår vilsenhet började bli riktigt skämmigt haha x)

Vi sätter oss på ett tåg som skulle till något ställe på Ö ( dit vi skulle iaf haha ) och ba: YES, den går 18.10 - då hinner vi till studion i tid.

Vid 18.16 märker jag att klockan är sent och ba: men fan, skulle inte tåget gått ? Så vi kollar ut och då ståre lindholmen på skylten och vi ba: vafan, den skulle ju till "Ö" ?

Så vi får byta tåg och tydligeeeen ( hur fan ska vi veta som aldrig vistas där liksom hehe ) så stod vårat tåg några tåg längre ner på perongen som vi då missat.. det andra tåget går 18.35 men eftersom vi hade kommit så här långt så tänkte vi inte vända och jag byter om I tåget till shorts eftersom jag inte skulle hinna det i ett omklädningsrum hos er.

Vi får reda av en tant vart vi ska och springer förbi Statoil och börjar leta adress skyltar och hittar tillslut gatan. Springer som idioter från Statoil till Park Hotell och fattade inte att det var det stället förens efter kanske 5 min då vi hittade dörren med ditt namn och nummer.  Meeeeen du svarade ju inte haha.

Så jaap.. där stod vi och skreek och fröööös ( jag har aldrig frysit så mycket i hela mitt liv ) i kanske -15 graders kyla ( Jag i SHORTS och utan vantar haha). Men vi viiilleee verkligen inn och ville inte vända tillbaka. Så efter en halvtimma i alla fall så byta jag om till byxor efter många om och men och vi försökte t.o.m tända en liten brasa därutan för med hjälp av lite papper för att hålla oss varma men såklart funkar inte tändaren då haha.. efter ännu en halvtimma så bestämmer vi oss för att ah.. du kommer aldrig höra oss, inte svara på din telefon och ah, ingen kommer komma och öppna dörren. Så vi vände om till Statoil och jag svääääär att jag trodde att jag skulle falla ihop av kylan på vägen dit hahah :p 

Det jäävliigaa är också att medans vi stod där så stod det ett äldre par i en bil på parkeringen och värmde sig - men inte faaaan bjöd dem in oss haha, svenska jävla skit kultur att inte kunna bjuda in främlingar hahahahah.

 

... Så yeaap, där seru hur mycket vi kämpade för att få komma till din workshop haha  x) Känn dig ÄLSKAD!! Du kan LÄTT se oss som 2 utav dina mest hängivna fans haha :p Hoppas du orkade läsa ändå hit :p nu ska jag.. soovaa för jag är fan slutkörd haha :p Puss och Kram så syns vi i vår hörde jag om någon workshop.. och förhoppningsvis på JAM också :)
KRAAAAM

Ps. Jag har lagt upp 2 klipp från när vi stod där utanför haha, den som heter "döende i kylan utanför sway dancestudio, byter om" är det ANDRA klippet så kolla på den sist haha :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0