MELODIFESTIVALEN!

Sing for life, singor joy, sing for eeevery..
music is life!


Sitter just nu och kollar på slutspurten utav kvalet av ESC och det är typ som vanligt: fett dåliga låtar, halvbra låtar, fjantiga låtar och hotande låtar vilket innebär bra låtar då da.

Har suttit vid datorn samtidigt som jag lyssnat eftersom jag har tv.n ca 1m ifrån mig hehe men så har inte vart alltför uppmärksam på själva uppträdandet utan mest försökt lyssna på låtarna istället men har jag tyckt att dem spelar dåligt så har jag bara ignorerat dem så kommer inte ihåg så mycket men ska försöka radda upp några länder i alla fall:

  • Turkiet har ett väldigt bra bidrag som jag tror att det kommer gå riktigt bra för.
  • Malta hade ett grymt bra bidrag med en kvinna som har en mäktig röst, väldigt vacker låt och bra engelska. 
  • Island med sina vackra sångerska och väldigt bra låt.
  • Rumänien, snygg sångerska, väldigt svängig och bra engelska.
  • Finland har ett väldigt dragigt bidrag där tjejens del var riktigt bra / refrängen men killens rap - njaaa.
  • Montenegros låt var ganska tråkigt / platt men den bögiga dansaren var ju ändå snygg så. 
  • Tjeckien var ett skämt, det finns ett sådant bidrag varje år. 
  • Belgien med sin wannabe Elvis feat. Litle Richard var fett dålig och kändes riktigt sliskigt.
  • Belarus med sin rockig ballad som var helt ok.
  • Armenien, jag gillade soundet/rytmen med ett ganska kurdiskt ljud.
  • Andorra  Ett typiskt sommar flickband som man lyssnar på stranden men inte ett speciellt starks kort.
  • Sweisch hade en fett dålig sångare tyckte jag där låten var halvbra
  • Israel hade en fin låt med fint budskap men inget riktigt hot.
  • Bulgarien liksom snälla alla kan sjunga sån där falsk opera som den snubben sjöng samtidigt som någon kvinna stod och skrek som en 80tals glamrockare, deras röster passade inte alls.
  • FYR Macedonia's 80tals rock typ som var ganska tråkig.
  • Portugal hade ett väldigt smörigt bidrag som inte alls var svängigt utan det var mer som folkmusik.
  • Bosnien herzegovina vara bara helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0