JAG ÄR DANS, DANS ÄR JAG ( ? )

Are we humans ?

.. or are we dancers.




ooooooh, jag har under de senaste 5 dagarna haft dem mest underbara dagarna i mitt liv! Ja, jag har tagit studenten och det är en stor del utav detta men det är inte det jag vill skriva om just nu... utan jag vill skriva om dansen

I torsdags så hade vi termins-avslutning på YF/JAM då vi käkade mat tillsammans, hade utvecklingssamtal och lite rep och det var så nice. Jag känner verkligen hur dansen har fattats i mitt liv, hur har jag klarat mig det senaste 3 åren ?

Jag fick så enormt fina kommentarer utav min handledare och jazzlärare Jaana, kommentarer som verkligen öppnade mina ögon samtidigt som dem chockade lite. Jag har tydligen utvecklats mycket, mycket mer än vad jag själv sett det som vilket jag blir så extremt glad över att få höra för det är ju verkligen vad man vill, att utvecklas.
Sen så fick jag höra dröm frågan: vad skulle du tycka om vi skulle förlänga YF i ett halvår till ?

JAAAAAAAAAAA!!!
... yes, yes, yes, yes, yes..

Alltså jag och några andra satt t.o.m och pratade om hur vi ville att gruppen skulle fortsätta efter YF, vi pratade om att eventuellt starta en Intensiv grupp som endast vi skulle få gå i o.s.v. Dock kommer detta betyda att jag kommer få behöva skrapa ihop 8000 spänn till men vet ni vad... det är så värt det så att det inte är sant alltså!  För det första så är det värt det på det sättet att jag må ha betalat 22000 då men kostnaderna som dem lägger ut för oss går lätt över 30000 och bara hängivenheten liksom.. den är obetalbar. Samtidigt så känner ju vi, i alla fall jag, att vi trivs verkligen i den här gruppen och lärarna verkar se det också och dem vill tydligen satsa på oss vilket jag tycker är awesome!

Sen så har vi ju uppträtt lite också. Igår så uppträdde vi i Nykvarn på Nykvarnsdagen och det gick ju sådär, men sen idag så uppträdde vi på Skansen och det var verkligen så kul och det lärde mig lite saker också: Jag ska sluta klaga på allting inom dansen så som underlaget vi dansar på o.s.v för det var en grupp som dansade några uppträdanden efter oss - Complete heter gruppen och det är en kill grupp som består utav Världsmästare i Hip Hop, Streetdance, Talang 2009 finalister, Floor Filler finalister, Singing Bee dansare - allt!  Otto Blücker är även med där och honom har vi haft som gästlärare, daaaamn va han är söt  x) 

Men när den här gruppen var klara så hade dem fan stickor i sina händer som jag svär var längre än 1cm, äckliga jävla rivsår över armarna, deras musik dog i slutet utav deras uppträdande, en snubbe verkade fan ha uppträtt med gips på foten och dem var fortfarande så extremt grymma så att det är inte sant  -  huuur professionellt är inte det på en skala  ?!!?  Det fick mig bara att inse att, Niklas: Ryck upp dig om du ska kunna bli någonting, sluta klaga.

... och om jag får stickor p.g.a det dåliga dans golvet, de är bara att dra ut dem sen..
och om jag ramlar i mitten utav ett dansnummer, fortsätt bara..

Det är detta som skiljer amatörerna från de profesionella!  Samtidigt nu när jag tagit studenten så är jag ju praktiskt taget arbetslös. Jag har eventuellt sommarjobb så att jag klarar mig över sommaren i alla fall, men sen då ? Hur går det sen ? Jag har förstått att jag måste söka till ett annat jobb som jag blev tipsad om för att försöka få ett nattjobb, för om jag ska dansa så mycket som det verkar att vi ska få göra så är fan natt jobb det ända jag kan jobba som och då snackar jag om sovande jour där en person är vaken medans jag finns där fast jag ligger och sover i ett rum och behöver den här personen hjälp så kan dem väcka mig liksom.. snälla låt mig få jobbet.

Mitt sommarjobbs schema tror jag ska vara klart på tisdag så hade tänkt att jag eventuellt ringer upp det andra jobbet efter att jag sett schemat och frågar om dem behöver personal o.s.v. För nu har jag bestämt mig, det närmsta året som kommer - kommer vara ett år gjort för att satsas på dansen. Jag har en så enormt stor chans här att utvecklas samtidigt som jag är omringad utav dessa professionella människor så jag kan inte göra annat än att gå all in och det är vad jag har bestämt mig för att göra.

Niklas is here, watch out 'cause he ain't mercyfull!



Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vill bara säga att jag just suttit och gråtit över tangentbordet efter att ha läst din blogg på skolans hemsida. Även om inte jag har betytt så mycket för dig, eftersom jag nästan aldrig undervisat dig, så blev jag så glad över att läsa att Igestaviken varit så viktig för dig. Jag tror att du varit viktig för Igelstaviken också. Du har med ditt positiva sätt, dina kloka blogginlägg, din coola stil vägt upp de macho hockeykillarna lite (och det behövs!) Hann aldrig önska dig lycka till men jag gör det nu! Och du...kom in och hälsa på ibland!

2009-06-08 @ 22:17:10
Postat av: Niklas

ooooooh, inte gråta.. tangentbord är dyra x) heehe. och du ska veta att du har visst betytt mycket för mig.. för det första så var du grym som engelska vikarie, hade LÄTT velat ha dig som lärare istället för host vissa andra, och det vet jag att andra också tyckte.



Sen så fanns du även där när jag behövde prata och det är jag så extremt tacksam för.. så du har satt dina märken :)



Men tack iaf, blir så extremt glad för dina kommentarer, uppskattar dem verkligen ^^ Jag hade en ros med mig till dig på avslutningen men hittade dig aldrig ;p .. men se det som om att det är tanken som räknas haha :)

Och jag kommer deffinitivt komma och hälsa på ^^

Kram

2009-06-10 @ 17:31:52
URL: http://longlivethe90s.blogg.se/
Postat av: Niklas

Ps. Du måste ju även skriva i min mössa ;D

2009-06-10 @ 17:32:22
URL: http://longlivethe90s.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Åh tack! Du har satt en del märken i mig du med. Tack för rosen...den var nog vacker! Självklart ska jag skriva i din mössa! Då ses vi!

2009-06-10 @ 18:03:24
Postat av: Fia

Vad står YF för?!

Dansar du för Jonas?! såg honom på en bild lite längre ner i din blogg :-) Jag dansade också för honom, under en kortare period, inne i stan, men sen bytte jag till min favoritlärare, Cherié Hampton. ;-)

2009-06-11 @ 21:13:50
URL: http://maximilian06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0