GAY, STRAIGHT, BI, TRANS - WHAAAT EEVAAA!!!

We're here, we're queer - GET USED TO IT!


Har just suttit och kollat på ett Tyra Banks avsnitt på youtube ( youtube is your friend ) som hette: "Being Gay Is Hard". AMEN! Tycker så jävla synd om vissa som måste gå igenom detta för ah, nu vet jag att det finns vissa som läser här och inte vet om detta men jag är 100% öppen och har vart det sen jag var kanske 16 och det är i alla fall att jag är bi.


JAG ÄR BISEXUELL!


Alla mina vänner vet, mina föräldrar vet, min familj vet, min släkt vet - alla vet! Jag har ingen att oroa mig för på det sättet att jag inte kan vara mig själv för jag vet att jag är älskad - älskad för den jag är och inte för den folk tror jag är och jag har kommit till den punkten i mitt liv, och jag har levt där länge, där jag inte behöver en person vid min sida om han eller hon inte accepterar mig.

Ändå lever jag i fara.. "Gay is the new black" sägs det och det är sant.. vi blir retade, pushade, trackade på, misshandlade och diskriminerade. Varför ? I en tid som denna ?  -  Världen har utvecklats men vissa personer har stannat kvar och det är sorgligt.

Jag har haft en sån enorm tur att jag inte haft någon, inte någon som haft problem med min läggning.. jag har inte haft någon som sagt upp bekantskapen eller så och jag har aldrig blivit påhoppad för de heller men varje dag blir killar och tjejer det. På hoppade för något som du inte kan undvika, för om du ska läsa en sak i den här texten så läs detta: man väljer inte detta, jag har aldrig valt och jag skulle nog aldrig göra det  -  jag är stolt över vem jag är och har inge problem med det alls, men ingen väljer något sånt här självmant. Jag trodde att jag skulle växa upp, få en massa barn med en kvinna och leva lyckligt så ingen får komma till mig och säga att man väljer det för det gjorde fan inte jag och jag säger oftast att jag är gay för jag föredrar killar ( och ni killar som umgåtts med mig men inte vetat om detta - NEJ JAG ÄR INTE KÄR I ER ) men jag är fortfarande atraherad utav tjejer och sånt.. men jag föredrar killar.

Jag har som sagt aldrig fått någon emot mig förutom ord och vissa ord sårar mer än slag och ord har jag fått ganska många av, men inge som riktigt nuddad mig. Men jag kan vara jävligt kaxig, lite för kaxig för mitt eget bästa och jag är ändå inte, enligt mig själv då da, en stereotypisk bög. Jag går inte runt med handflatan i luften, talandes som om att min tunga skulle vara lam och jag börjar aldrig att flirta och sånna saker med en kille som inte visar 100% intresse MEN jag kan vara bitchig och jag går faktiskt och är orolig ibland för att gå hem själv under natten o.s.v. Jag kan bli påhoppad, fel ord och jag kan vara död. Folk har blivit mördade för mindre för eftersom jag inte bryr mig om vem som får reda på min läggning så är det även lätt att ALLA får reda på det.

Så alltså vet inte riktigt vad jag vill säga med den här texten, ville bara få ut det liksom.. och jag lovar er att om ni vill fråga något så kommer jag svara så länge det är en logisk fråga för hellre att ni frågar en konstig fråga än att ni går runt och antar att jag är konstig. Ni får även jätte gärna skriva någon liten kommentar att ni läst liksom, så att jag vet att något läst och förstått  :) 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Nu blir du allt förvånad....fröken Anna-Lena har hittat hit. Jag måste säga att du skriver helt otroligt underhållande! Har melodifestivalen på men har liksom missat allt för jag har varit helt fast i din blogg. Hoppas att du tycker det är okej att en lärare läser, annars får du säga till så lovar jag att sluta läsa. Jag är mest imponerad över din ärlighet, både vad gäller din läggning, dina känslor och även din sorg. Vilken kille du är! Och du, låt inga trångsynta människor såra dig med sina ord. De är bara otroligt osäkra inför en kille som vågar stå för vem han är. De lever i en annan tid och fattar inte att världen går framåt. Stå på dig Niklas, du är störtcool! Anna-Lena Hed

2009-02-28 @ 21:08:47
Postat av: Anna-Lena

Förvånad över att se mig här? Har försökt kommentera men det funkar inte så får du flera kommntarer vet du varför. Jag sitter med melodifestivalen på tv:n men har inte hängt med för jag blev helt fast i din blogg. Du skriver helt otroligt underhållande och jag hoppas att du inte misstycker att en lärare läser. I så fall får du säga till så lovar jag att sluta läsa. Jag blir imponerad av ditt ärliga sätt att skriva om dina känslor, din läggning och din sorg. Bry dig inte om vad inskränkta, osäkra människor säger. De är bara avundsjuka på att du vet vem du är och vågar stå för det. Man blir väl ändå inte kär i ett kön utan i en person, eller hur? Jag tycker du är vrålcool. Anna-Lena Hed

2009-02-28 @ 21:37:50
URL: http://jonssonhed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0