ÖVERNATTNING MED VOUGEING OCH WACKING

oooooh herreguuud va mycket jag har att skriva om och ah, som vanligt så slutar det med att jag inte skriver något alls men ah ska verkligen försöka få ut det viktigaste.

Igår/idag så hade vi ju övernattning på dansstudion med the original YF group och den nya YF gruppen ( det startas upp en ny den här terminen ) och det var så extremt roligt. Vi hade en massa, massa, massa tävlingar men det jävliga var ju att det var muskel träningar * doh * typ vem kan stå längst i armhövnings-läge, sitta 90grader mot en vägg o.s.v så jag förlorade ju så fort som tävlingarna började liksom.. hmm fan, tror det var uppgjort!

Men tillsluuuut så vann jag faktiskt en.. typ vem kunde få plats med flest popcorn i munnen och samtidigt snacka ( känner mig som en riktig slampa haha ) vilket sedan slutade upp med vem som kan göra flest grodhopp och daaaym!! Jag har ALDRIG kämpat så hårt i hela mitt liv men jag SKULLE åtminstone vinna EN tävling, vilket jag gjorde men usch.. kände inte mina ben för 5 öre efteråt xD FAN att dem inte filmade de haha :p

Men så vi hade huuur kul som helst, nollade dem nya YF.arna o.s.v men alltså, ett utav toppstunderna var när jag och Jacquelin satte oss ner och snackade klockan halv 3 på natten och slutade inte förens 6 tiden. ar så jävla skönt verkligen att bara sitta och snacka och det ända som kunde ha gjort det bättre vore en box med vitt fruktigt vin brevid än liksom.. men mer än nöjd ändå ^^

Fan vi pratade om allt: svensk-utländsk kultur i jämförelse, språk, religion och andlighet, bodymodifacations, länder, jobb, dans ( kulturen, människan, jobbet ), förebilder, självförtroende, dröm-mannen + massa mer och jag älskade det verkligen för asso jag och Jacquelin är så enormt lika varandra på så många sätt så det är sjukt :)  Älskar verkligen den tjejen för hon är så jordnära, så underbart trevlig att vara med och så söt att se på hihi. Så ah, jag har haft det mys.

Sen efter detta så drog jag och 5 andra till Streetstar Dance Festival i Solna vilket är Scandinaviums största typ dans-tillställning där folk battlar/tävlar mot varandra i en massa olika stilar och varje person som vinner i sin genre får åka till Frankrike och möta folk från hela världen där, tävlingen fortsätter även imorgon så blir att ta sig dit då också. Det var både skit dåligt och underbart för olika saker... vi hade misstolkat det och trodde att när det stod crew battle o.s.v så trodde vi att det var olika grupper som skulle battla mot varandra i olika stilar men det var BARA breakedance grupper vilket SÖÖÖG!! Breakdance för mig är inget jag är intresserad utav alls men kan väl kolla på en dans eller så, men herreguud det här var alltså flera timmar utav bara detta * suck *.

Men tillslut så kom det vi ALLA hade sett fram emot: Vougeing - och alla ni gammelkatter som sett Madonnas musikvideo till hennes låt Vogue kommer ihåg bög killarna i bakgrunden som kör en välkänd dans och DET är Vougeing, bara det att det nu har utvecklat och blivit så mycket mera extremt och alltså.. jag är kär!

Heeerreeguuuud va grymt det var, jag bara kände hur min inre bög bara skrek och ville skölja regnbågar över alla i salen! Liksom jag har endast sett riktig Vougeing på YouTube men nu äntligen live och det var så najjs: attitude, ego, fiiieerce, bitch, pose, pose, pose! Jag bara måste försöka hitta någon workshop med Vougeing.

Någon timma senare så startade även Wacking battels vilket typ är som Vougeing fast mer hårdare och mer hip hop aktigt. Så kul att se, det är verkligen en stil jag vill lära mig att behärska, men ingenting slår Vougeingen. Jag är KÄR!! Så glad att jag stannade kvar för att se det ( kom liksom hem vid 1 tiden på natten ).

Jag och Madde var helt i varv efteråt och kunde inte sluta prata om något annat än det haha.. det var det jag fick ur huvudet just nu. Ska leta upp några klipp på YouTube som ni kan kolla in så ni verkligen får se vad Vougeing och Wacking är ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0