HELPING HAITI!

Dagens goda gärning :)
If I only could give more..


Alltså jag brukar ofta sitta och tänka: faan om jag inte hade dansen nu alltså, då skulle jag göra det och det och det och det.. och jag älskar dansen och gruppen jag är med i och jag känner verkligen att jag har lagt alldeles för mycket pengar på denna dans utbildning för att sluta nu innan själva slutet. Det rör sig seriöst om kostnader runt 20 000 som jag jobbat ihop själv o.s.v så nej, dansen är något jag gynnar mig själv nu.

Men ändå.. jag har känt att jag skulle jätte gärna jobba utomlands typ Norge eller London.. eller att jag skulle utbilda mig till bartender i Grekland och stanna där ett tag. Men det som jag känner nu att bara: ooooh, jag skulle verkligen åkt om jag inte hade dansen och om jag fick liksom, är till Haiti.

När tsunami katastrofen slog till i Thailand 2006 (?) så kommer jag ihåg hur mamma sa: om jag vore klar med min utbildning nu ( hon utbildade sig till undersköterska just då ) så skulle jag bara droppa allt och åka dit på en gång för att hjälpa dem där nere.. och det är exakt så som jag känner just nu. Jag skulle verkligen vilja åka ner dit och hjälpa till med allt jag kan: transportera vatten, omvårdnads sysslor som att lägga förband, bygga hus - vad som helst. För när jag ser alla dessa ställen på nyheterna så dör jag lite inombords och det är verkligen första gången som jag känner att, även om jag nu inte kan åka.. så vet jag att jag vill det! Första gången som jag känt mig så här oegoistisk - för jag är en jävligt egoistisk person till tänkandet, bara det att jag inte försöker visa det för andra.  

Jag satt och funderade på den minimala lön jag kommer få för februari ( på någon tusenlapp ) och bara känner hur jag skulle vilja ge hela skiten till de behövande i Haiti. Men samtidigt måste jag vara realistisk, även om jag kommer leva bättre än vad dem gör om jag lever som värst så måste jag ha något att leva på. Jag måste ge dessa pengar till mamma så att hon kan köpa mat till mig så att jag kan överleva. Men det är så irriterande att känna sig så låst.

Nu hade jag lite mera pengar i mobilen än vad jag behöver, klarar mig på 75spänn i månaden typ ( gratis sms for the win ) och jag hade typ 90spänn kvar för månaden ut och jag läste på Facebook att man kunde messa pengar till någon välgörenhets organisation så jag valde att skicka 50spänn till Rädda Barnen. 50spänn är ingenting för oss i Sverige men det räcker längre hos dem och om flera gör samma sak så har man ganska snabbt en tusenlapp.

Så ah.. jag mår lite bättre faktiskt efter det. Som sagt, dagens goda gärning. Skicka gärna ni också, man kan skicka 10 eller 50spänn. Tryck här på AFTONBLADET för att komma till deras info sida där ni får välja mellan att skicka till Rädda Barnen, Unicef, Röda Korset mm. Varför jag valde Rädda Barnen är för att ah.. ALLA dem dära organisationerna behöver och förtjänar dem dära pengarna lika mycket men just nu så går barnen i förhand tycker jag. Kommer be för dem alla i natt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0