BARELY TOUCHING THE FLOOR

Waaazuuup Ya'll!
Liiimbeeer..


Är totally exhausted just nu.. har just käkat 3 mackor med varm oboy och det satt perfekt!


Strechade för en stund sen och jag älskar det. Noot so much the streching part men känslan efteråt att vara helt utmattad utav att man har tränat... daaamn I feel good!  Jag började strecha typ en vecka före jul och aaah.. sen kom julen och den regelbundna strechingen dog ut lite bland alla köttbullar, prinskorvar, potatis, skinka, vörtbröd, brunså.. ah ni fattar.

Men nu är jag tillbaka igen :) Tillbaka på ruta 1 dock men ändå tillbaka och vet ni vad.. jag kan för fööörstaa gången i hela mitt liv, luta mig framåt och röra mina tår, haha. Världens största skämt är vad det låter som i och med att jag dansar så ofta som jag gör men seriöst: Jag har aldrig kunnat nå mina egna tår.

Jag gissar väl på att jag aldrig riktigt tagit i när jag strechat för att.. ah, de har gjort ont och jag är lat(punkt) haha. Men efter 3 dagar av streching så kom jag längre i min vighet än vad jag gjort på ca 9 år och veet ni vad som hände idag ? Jag strechade som ett freak efter att ha dansat som sjutton ( fick värsta inspirations smällen, yeaj ) och sedan försökte jag gå ner i spagat and you'll never guess what hapend next ( ? )


Jag är skit nära på att gå ner i spagat.

Liksom seriously - jag behöver bara få en tiiiny, tiiiny knäpp i låret så att jag kan sätta mig ner för just nu så sitter jag och touchar marken med låren liksom.. så sjuuuukt coolt  :)  AWESOME! Så det nya målet är nu att tills jag börjar dansa igen i slutet utav Januari så ska jag kunna gå ner i spagat ganska obehindrat, utan att behöva strecha som en tok innan jag försöker mig på det. Att gå ner i split skulle vara ganska nice det också och jag tränar på det också, men en sak i taget  ;)  Så yes. Måste erkänna att Jacqueline är en ganska stor inspiratins källa.

Hon pratar hela tiden om hur 2010 är året för dans enligt henne och det får mig liksom att också känna att.. ah, det kanske är det. Sen skriver hon mycket om hälsa o.s.v, och ah det är väl inte min starka sida. Men, det är inspirerande i alla fall :)  Om ni trycker på Jacqueline's namn så kommer ni till hennes blogg, annars så finns det även en länk till henne här till höger i länk listan.


Kommentarer
Postat av: Jacqueline

du gjorde min dag nu när jag läste att jag är en inspirations källa för dig :) tack vännen det värmde i hjärtat! :)

2010-01-07 @ 10:38:09
URL: http://finest.se/medenlatteihanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0