FAAAMEE ;D

Remember, remember, remember..
FAME! I'm gonna live foreeveer!  


Kom nyss hem från att ja vart och kollat på FAME med syrran på PARK Teatern på Stureplan * fancy fancy * och den var grym!  Av mig får den 8,5 / 10 och varför den inte får 10 är för att jag jämför den med orginal filmen.

Den nya versionen är verkligen skit bra och folk kommer nog älska den: syrran verkade verkligen gilla den. Men jag som sett originalet ( och älskar det ) kände att den inte alls innehöll lika mycket detaljer som originalet.  Saker liksom försvann, struntades i, utvecklades inte o.s.v om man då jämför med hur det var från början. Orginal FAME var även mer dramatiskt, ena stunden extremt lycka och andra stunden våldtäkt på lill flicka.. men ändå, fastän det låter som om att jag dissar the remake, så älskade jag den nya versionen och jag kommer deffinitivt köpa hem den filmen när den kommer ut på DVD ( note to self: köp original filmen FAME först haha ).

Så yeaap, totally worth paying money for!

Nu till vissa andra saker, klagomål! Ni vet.. de där som jag är skit bra på  x)  Jag är inte en person som kan sitta i 2 timmar streck och vara tyst och samtidigt så är det inte meningen att man ska sitta still under en hel film: DEFFINITIVT INTE OM SJÄLVA FILMEN DU SER PÅ ÄR FAAAMEEE!!  Alltså svennarna är fan det torraste, tråkigaste och mest patetiska folket jag känner till när det kommer till att ha kul - YA'LL SUCK ASS!! 


Alltså syrran kom med den klockrenaste kommentaren någonsin så jag började garva ihjäl mig:
"Tacka gudarna för att man är född i förorten"


... för seriöst, när vi satt och lyssnade på vad folk pratade om i kön, vid sittplatserna o.s.v. Faaaan va ni är tråkiga! Inget liv alls alltså.. och när man sitter och kollar på en re-make utav en kult film som FAME med underbaraste musiken, grymmaste koreografierna och vackraste orkestrarna - VEM I HEEELVEEETEEE SITTER STILL DÅ ?!!?  JOOOO!!! Det sveeenskaa jävla folket.. usch! Alltså det låter nog till 100% som om att jag är arg men jag är inte det minsta arg, jag är mest frustrerad och tycker så jäkla synd om dem alla som lever som stenar. Själv är jag en person som använder mig utav filmen i det syftet som det skas: när filmen har världens grymmaste musik så sitter jag och diggar, när basen höjs och instrumenten blir intensivare så sitter jag i spänn och när alla i filmen dansar så sitter jag och rockar i stolen  ;D  Min farfar med ben problem rör sig mer än ni andra haha, aja. Ska inte klaga mer.. ändå er det är synd om  ;)  SEE YA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0