ALL HALLOWS EVE

En fet budist.. släpper din hacka fia.
öööh va ?


Hihi, sitter och lyssnar på ERA och låten Ameno och massa andra. Älskar sån här munk musik men lite kul äre, sitter och försöker inbilla mig att dem sjunger på svenska så det hjärnan uppfattar det som är skit roligt haha  x) 

Har just kollat på filmen Stick It med syrran, min och brors film  <3  Mamma är inte hemma just nu så fick pengar för att köpa pizza till oss båda och det var väldigt mysigt att för en gångs skull sitta ner med syster och vilja göra det. Jag är ganska dålig bror på det sättet, är inte så mycket för att sitta ner med syrrorna och göra något liksom.. har inte tillräckligt med tålamod för det * suck *.

Var på kyrkogården idag.. hela vår släkt går alltid på fredagen under Alla Helgona Helg men nu var det så många som jobbade kväll så vi flyttade fram det till på lördag men morsan ville gå idag och tända lite ändå så vi gjorde det. Men seriöst! Alla som inte vart där på länge, gå dit imorgon senare på kvällen.. det är ett utav det vackraste ställena som finns då under året. Minneslunden är ett utav de vackraste sakerna jag någonsin sett i hela mitt liv, liksom en damm och ett litet bergs-stycke bara TÄCKT med massa ljus och en hel kyrkogård som lyser... det är så sjukt vackert.

Kommer ihåg när man var mindre och det faktiskt snöade på den dagen, DET slår det mesta. Ett vitt täcke över hela kyrkogården och ljus i massor. Så fint... för alla helgona helgen är typ den viktigaste för mig nästan. Vet inte varför men den betyder så extremt mycket för mig, speciellt den dagen då hela släkten samlas - tänder ljus och sedan träffas hemma hos någon allihopa.  Jag har en enorm respekt för de som gått bort så ah.. it's just very important for me. Vet i alla fall att inget kan få mig att inte närvara på kyrkogården när vi alla är där  :) 

Men nu ikväll så kommer det bli en massa mys och bara ta det lugnt.. hörs senare.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: H

stylebyh.blogg.se

2009-10-30 @ 22:45:21
URL: http://stylebyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0