LÅÅNGT INLÄGG! ORKAR NI ?

Go kväll  :) 


I've had such a marvellous weekend!!  YES!  Har haft en riktigt bra lång-helg.. Så tänkte köra med lite punkt lista:


Torsdag:  Mösspåtagning på schemat.. hade mösspåtagningsceremoni i skola med tävlingar, tal o.s.v vilket var skit roligt. Vann en "danstävling" där jag vann en underbar "Igel-tröja" heehe, kommer säkert upp en bild på den när jag väl får den av en kompis :)


(
Vi vinnare )


Mösspåtagningsfesten skulle ha ägt rum på Gyllene Cirkeln i Stockholm för mig men eftersom jag inte kom in där p.g.a en riktigt uppblåst vakt så drog jag och kussen ( som inte kom in ) och ca 10 andra runt i Stockholm och hamnade tillslut upp på klubben After i Gamla stan.. grymt skön kväll tillslut som slutade upp med att man fick enorma flash backs från förra sommaren: Där stod vi som alltid - klockan 5 på morgonen på Södertälje Central medans dagen blev ljusare och ljusare, vi blev tröttare och tröttare och vi såg ut som om att någon hållt oss vakna i 1 vecka samtidigt som vi lovade och svor att aldrig åka nattbussen igen.. förens nästa vecka då allting hände om igen!  HAHA!
  • Underbara tider... underbara tider, heehe.

Fredag:  Vaknar upp med en mun torr som en öken och en kropp seg som en gummiråtta.. men idag så var det middag på schemat hos älskade Lenita med Jessika, Lee, Viktor och Nikita  <3  Kärlek till alla dem!  Blev den mest lyckade middagen någonsin ( vi brukar ha julmiddagar men den blev aldrig av i år så det blev nu istället, skit fin tradition )  Victor och Lee hade gjort dessa underbara "mosarella/vitlöks-osts/tomat-baguetter" till förrätt som smakade så jävla underbara! Plus en en jätte god sallad med feta ost * Niklas älskar *. Lenita och Nikita hade gjort spagetti och köttfärsås som 1 varmrätt och även gjort biffar och croketter + babaganush röra - OH LORD HAVE MEEERCYYY DET VAR SÅ GOOOTT!!! Och Lee och Viktors sallad funkade verkligen perfekt med resten.. Sen var det min tur att få göra efterätten vilket så klart var min kända BANANA SMASH!!! ( Jaaa Marina, du ska få smaka.. heehe ) och jag måste säga att det var dem bästa jag någonsin gjort och dem blev så fucking lyckade alltså!  Alla verkade uppskatta dem och jag vet nu att jag bara måste skaffa en glass-skopa som Lenita har hahah  x)  Värsta high-tech i jämförelse med min ghetto skopa haha!

Sen slutade Jessika upp hela dagen med att hon hade stått för drickan som serverades under middagen och snackset efteråt, ett perfekt avslut på det hela :)  Vi hade även en frågetävling om oss allihopa, 10 frågor om alla - sammanlagt 60 * yiiszes *  Men tackar för en helt underbar middag med underbaraste människorna, vi måste deffinitivt göra om detta  ;D


Lördag:  Upp klockan 09.00 as always för att dansa. Alltså det är ett riktigt helvete att vakna upp men när man är där så känner jag alltid bara: haha, ni andra sover men jag tränar  -  jag är så duktig, Haha! Men så det gick helt ok som vanligt.
Där efter vardet bara att dra hem och somna i 2 timmar och sedan vakna upp med fetaste sen-draget i vaden - JIISZEESS!! PAAAIIN!!!  "Sträck ut beeneeet" ropar morsan medans jag försöker hitta något hårt att kasta mot henne hahaha!! Hur faan ska jag kunna sträcka ut benet när jag inte ens kan röra kroppen för att den är i chock hahahaha  x)

Morsan säger alltid att jag ska försöka tysta ner mig när jag får sen-drag för jag skriker som ett psykfall men skriker bara tillbaka: låt grannjävlarna komma så ska jag sätta en kniv i deras vader så ska vi se hur tysta dem är!! Heehe..
Detta är då en vanlig dag i Niklas liv hahaha..

Men senare på kvällen så fortsatte det som vanligt. Visste att jag skulle jobba på söndagen så bestämde mig för att göra något litet bara så jag och morsan drog till moster min ( ensamma, eftersom syskonen var hos kussen ) där vi fikade och hade en liten vin kväll som alltid! Alltså jag absolut älskar att vara hos min moster och ha såna kvällar.. man bara sitter och pratar, pratar och pratar samtidigt som man dricker underbart * oftast ungerskt * vin! Så jävla underbart, slår faktiskt de flesta festerna alltså.. för mig så är det bara himelen!  Det är då som man verkligen kan njuta av vin också, är inte samma sak på en klubb liksom.  Så sedan drog man hem, välmående och glad hehe  ;) 

Söndag ( idag ):  Började jobbet 10.00 och sedan till 16.00 vilket senare blev 18.00 för en kollega frågade om jag kunde rycka in 2 timmar extra, sure sa jag!  :)  Min dag innehöll typ att åka ut med några boende till en stuga vid sjön där vi fikade i skogen och satt i solen på en veranda, kom hem - gjorde mat till vissa av dem och damsög sedan hela huset sen var jag klar för dagen! Hahah sånt jävla soft jobb alltså, älskar det!  Enligt min kollega så anser hos också att jag ska ha sommarjobb så ah, känns mycket bättre på den fronten.. kanske blir en Ungern resa trots alls  :)  YEAAJ!

Samtidigt känner jag mig verkligen trygg där.. jag vet att jag borde vara en prioritering bland vikarie personalen där, jag vet att jag är bra på det jag gör och jag vet att alla gillar mig där! Det är inget jag behöver vara tyst om för det är så det är och jag älskar det, jag har verkligen hamnat rätt  :)  Så det känns ju verklige roligt..

Det sämsta som hänt under helgen hände väl för 1 timma sen! Min engelska lärare ( som jag inte vet om hon hatar mig eller inte, hon har bara mycket otur vilket får mig att hata henne ) berättade att tiden jag hade avsatt för att göra den sista redovisning för var i tisdags. Jag hade inte ens fått ett mail ?!!? Liksom det är sånt skit.. så sorry men det blir ingen praktik imorgon för ska fan göra den dära redovisningen nu så fort som jag blivit klar med det här inlägget  ;) 

Vi hörs senare.. har tusentals med saker jag vill dela med er, om det blir något.. det får vi se  ;) 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så gullig, sitter o läser o så står det till mig mitt i allt ;) Haha ja men jag vill smaka! :)

Låter som du haft en superbra vecka <3

2009-05-04 @ 18:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0