MICHAEL JACKSON - FINNS INGEN STÖRRE!

Älskade, underbara, legendariske Michael... varför ?!  vaaarfööör du, varför nu ?!!?




Jag kan inte förstå det, den störste mannen inom musikens historia har dött och jag skiter i vad folk säger men ingen har uppnått så extremt mycket som han har under hela sin livstid: gett så mycket under sin livstid, skapat så mycket under sin livstid eller berört så många under sin livstid. 

Elvis var inte ens nära, alltså Elvis var stor men jämför med vad Michael gjort så har han inte gjort något och Beatles var riktigt bra men dem var en grupp! Michael uppnådde allt sitt alldeles själv under sin solo tid... Beatles medlemmarna skulle aldrig klarat sig lika starkt som Michael om dem var solo.

Michael har betytt så extremt mycket för mig under min livsstid... från att ha velat uppträda som honom i sex års verksamhet till att åka till London för att fira honom med likasinnade från hela världen med mina två underbaraste tjejer i hela världen Lee & Lenita och vi hade aldrig vart lika tighta om inte Michael hade funnits där emellan oss, det är tack vare honom som vi har den relationen som vi har idag... vi tackar dig Michael!  Är bara så extremt ledsen för vi skulle äntligen få se honom, i Februari så skulle vi ha gått på moln men nu kommer det aldrig hända och jag blir så jävla arg och frustrerad!! Ville verkligen, det var våran chans nu... jag bryr mig inte ens om biljetten längre eller pengarna, behåll dem fan.. jag vill bara få se min idol! Fattar inte hur någon kan betyda så extremt mycket för än så som han gör.. vaarfööör nu ?!!? VARFÖR DUU!!

Men Michael är samtidigt så jävla grym för skulle hans låtar släppas idag så skulle dem bli så jävla stora hittar idag igen, dem är odödliga och Michael kommer alltid vara det i våra hjärtan. Det är det som jag tror har chockat oss så mycket, man har liksom trott att Michael är odödlig, att han kommer leva för evigt *vilket han delvis kommer göra* och detta har samtidigt kommit som en chock för det hände så plötsligt! 

Bara för ett litet tag sen så hade jag världens mys dag med en speciell kille.. den killen la nog inte mycket vikt på de men för mig så levde jag på moln just då under dem två timmarna och just då var Michael Jackson en stor faktor i det mysiga. Man somnar inte lugnare och bättre än till Michaels musik, den är som rörd av änglar   <3 

Jag själv har nu suttit och bölat som en tok, igår när jag fick reda på det så bröt jag ihop men försökte ändå ta det lugnt för skulle jobba morgonen efter *sov liksom 5 timmar, vaknade upp om och om igen*  men idag senare på kvällen när man såg alla dokumentärer och tidningar överallt så brast det helt! Satt även och kollade på "WalkingWater's" video på youtube och när han satt och pratade om Michael så kund jag inte bara göra annat än att hålla med... alltså det känns seriöst som om att jag har förlorat en släkting  <3  Michael har betytt så extremt mycket för mig och det är samtidigt kul att så extremt många associerar mig med Michael Jackson, folk har liksom skrivit "beklagar sorgen" till mig o.s.v, hur många som helst har sagt att dem tänkte på mig när dem hörde om allt mm. och det värmer verkligen. Att förstår att han har betytt mycket för mig   :)   Tänker på den helgen i  London eller dem 2 timmar vi suttit på Plattan i frysande kyla för manifestation där vi ville visa vårt stöd eller när vi tränade in hela Thriller koreografin och var med i rekordet om att så många människor i hela världen samtidigt gör dansen och flera hundra tusen deltog... Michael, du är den störste för mig och kommer alltid vara det  -  älskar dig!

Jag, Lee och Lenita pratade om att göra gemensamma tattueringar förut som skulle symbolisera vår tid tillsammans och hade då tänkt ta en valfri textbit från en MJ låt och tattuera in.. detta pratade vi om för 1 år sen liksom men nu ska jag verkligen göra det, inte just den för har kommit på en tattuering som verkligen passar in med andra tattueringar jag har i tankarna, men hyllning kommer det bli i alla fall!

Men vill bara säga *med gråten i halsen just nu* Michael att du har och kommer betyda mer för mig än någon annan artist! Som dansare så finns det ingen större att se upp emot för du ÄR dans. Nutida dansen, musiken och popen skulle inte vara någonting utan dig, inte ett piss och det svääär jag på! Mina framtida barn kommer bli bombade med Michaels musik som kommer leva förevigt, Michael  -  tack för den underbara tid du gett mig, tack för all kreativitet som du delat med dig till världen och tack för den tid som kommer!

Du var en gåva till oss, den vackraste gåvan vi någonsin fått och den kommer aldrig kunna toppas med något annat!  ÄLSKAR DIG MICHAEL JOSEPH JACKSON!!!!



 







Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Ja håller med dig i allt Niklas! Han har betytt så mycket för mig också. Jag har ju haft turen att se honom live två gånger, en gång 1988 och en gång 1992. Helt otroligt häftigt kan jag berätta. Jag dansade jazzdans som ung och han var min största inspiration. När videon till Thriller äntligen visades (då hade man under flera veckor kört en trailer bara)hade man installerat en videovägg på sommarstadt (som var det disco där alla runt 18-20 hängde på sommaren) och vi bara stod där och gapade. Helt sjukt bra. Det glömmer jag aldrig!



Ledsen för att ni missar konserten men nu läste jag på CNN att man funderar på att göra en hyllningskonsert i stället! Skulle kunna bli otroligt häftigt med många kända artister. Jag vet att det inte är samma sak men ändå lite plåster på såren.

Kram!

2009-06-27 @ 16:27:46
Postat av: Niklas

Mmm exakt, som dansare så finns det ingen högre att se upp mot. Han har liksom SKAPAT så mycket dans.



Ah ok, har inte hört om det faktiskt. Men chansen att man får en biljett o.s.v dit är nog ganska liten. Skulle vara kul dock, men som du sa: det är inte samma sak, samtidigt fyfan va underbart för dig att ha sett honom... TVÅ ggr t.o.m. Är så jävla avis på <3

Kram

2009-06-27 @ 22:14:32
URL: http://longlivethe90s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0