JULBAK, JULRÖJ, JUL JUL - STRÅÅÅLAANDE JUUUL!

Oouwhf!  * pustar ut *


Ja, nu blev man alldeles nyss klar med 4 & ½ satser utav Kanel & Äppel muffins size XL. Mmmmm va gott det luktar i hela lägenheten nu  :)  Det måste vara min absoluta favorit.. lite som äppelpaj typ, vaniljsås till muffinsarna är to die for liksom.

Är även så stolt över mig för jag är FETT duktig på att inte slicka i mig massa smet när jag bakar... om jag råkar få en klick på fingret så sköljer jag av den eller torkar på någon handduk istället för att slicka upp det för skulle jag göra det så skulle det bli typ 25 klickar. Sen just när jag gör dessa muffins så har jag även en liten deal med mig själv, eftersom jag - trots att jag är så duktig - smakar på smeten eller toppingen ibland så har jag bestämt att all äpple som blir till övers ska jag käka upp och det brukar bli en del. Nu blev det i alla fall 3/4 av ett stort äpple, hihi. Allt för balansen liksom. Sen är äpple så jäkla gott när man bakar för syrligheten märks så enormt när man gått och smakat sött hela tiden så går och små käkar på äpplena ändå  ;)

Tanken är att jag ska ta med dessa muffins till moster på julafton.. tråkigt att jag inte hann göra dem tidigare för dem blir godare när dem fått stå ett tag  :p  Men en rolig sak jag ska testa är dock att försöka göra dem lite juligare.. så syrran kommer hem snart med pepparkaks deg, kristyr och bakformar i mini format så ska försöka göra några små figurer som man kan doppa ner som dekoration i vaniljsåsen, mihi. Är man inte för filurig så säg alltså.. pff haha  x) 

Sen så vill jag fan få upp min egna julgran, så funderar på att röja bort allt skit i mitt rum och sedan packa upp den. Blir mycket att göra idag alltså och imorgon blir det övningskörning med förhoppningsvis någon som vill käka med mig på Nancys. Skrev till Athra för en stund sen och hoppas hon joinar.. miss ma sistah!  <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0