VAMPYR IS FETISCH! <3 LÖVELY

Twilight.. ja vad ska jag säga (?!!?
Twilight, Twilight, Twilight, Twilight, Twilight,Twilight!!  


Ni som har läst böckerna vet exakt vad jag snackar om. Liksom säg mig 1 person som läst böckerna men som inte gillade den ( ? )  Det fiiiiinns inte. Seriöst så finns det inte det.

Jag tog med mig andra boken till Ungern och Melinda tog med sig den första och det slutade upp med att jag fick min faster, min ena kusin, hans flickvän, min andra kusin och min syster att läsa böckerna och SNABBT! Alla läste dem under 3 veckor typ. Just nu är boken hos min kusins flickvän och efter henne ska min lilla kusin läsa den, liksom och ALLA sa att den var helt sjukt bra. Min kusin Andreas kunde inte lägga den ifrån sig och han har inte, seriöst, läst en bok på 6 år, liksom haaallååå ?!!? De är SJUKT!  

Jag absolut älskar serien.. min älskade Lee tvingade mig att läsa boken och hon var helt hypad om den. Hon hade t.o.m boken i en liten tyg påse för att skydda den. Jag var liksom lite tveksam men hon sa att jag skulle läsa till halva sen se om jag ville fortsätta för enligt henne så händer allt efter halva boken och alltså, jag har aldrig läst en bättre bok.

Samtidigt så är vampyrer speciella för mig, för ok det har ju alla fattat att den handlar om en romans mellan en vanlig tjej och en vampyr. Jag kommer ihåg i högstadiet då jag kom till skolan med vampyrtänder ( inge skit saker utan dem såg ut som riktiga tänder som man gjuter mot sina egna ) och med kattlinser. För, för mig så är vampyrer mer än ett väsen. Jag har alltid vart fascinerad utav hela vampyr kulturen, när jag gick i typ mellanstadiet så ville jag ha en kista att sova i liksom - hur många vill det ? och min favorit film var liksom En vampyrs bekännelse med underbara Brad Pitt och Tom Cruise  * Niklas fladdrar med ögonfransarna *  Break my heart, go ahead  ;D 

Samtidigt så ville jag förlänga mina hörntänder och göra dem till silver och vet ni, förut så hade jag världens hörntänder. Liksom första dagarna i högstadiet så var det en tjej som blev helt dumbstruck av mina tänder och hon sprang och hämtade sin tjej kompis och bara: kolla, kolla - han har Dracula tänder!!  x) HAAHA!
Men efter min fucking tandställning som jag hade i högstadiet ( som ingen kommer ihåg - yeeah haha ) så slipades dem typ ner så nu har jag inte dem kvar och vet ni vad... jag vill ha tillbaka dem. Jag vill fortfarande förlänga mina tänder, inte enormt men bara så att varje gång någon ser dem så kommer dem tänka på vampyrer men inte så att dem sticker ut. Dem ska liksom se naturliga ut, så jag ska snacka med en kompis om hur mycket det kan kosta o.s.v för hans mamma är tandläkare  ;p  hiihi!

För jag och några kompisar satt och pratade om fetischar och jag bara: nej jag har verkligen ingen. Men seriöst så har jag det och det är vampyrkulturen. Så FORT som en kille har lite vampyrliknande tänder eller som klätt ut sig till det så är han liksom Brad Pitt för mig.. han blir snygg! Så liksom min dröm är att om jag träffar någon så får han gärna vara lite leksam och sätta på sig några vamp tänder då och då och de kommer verkligen få igång mig kan jag säga!!!

Haha kommer ihåg när jag hade mina, för ännu en gång - det var inget skit, man kunde bita genom hud med dessa, för det är inge konstigt att Lee var den som introducerade mig för denna boken för hon var den som var mest liksom uppspelt av mitt utseende haha, vi planerade t.o.m hur jag skulle få bita henne lite smått på armen o.s.v innan mina tänder tyvärr försvann. Men nu har jag hittat likadana igen på nätet för typ 300 spänn så det blir LÄTT att man köper nya haha och neeeeej. Jag är inte så att jag kommer bita någon i halsen eller så för även jag vet att människor har svårt för att dricka blod p.g.a järnmängden i blod vilket får oss att typ spy men liksom att leka lite är ju alltid kul  ;D 

Så ah ett tips bara - LÄS BOKEN!

Kommentarer
Postat av: Skolfröken G

Jag såg filmen i somras och den är faktiskt otroligt vacker. :) Köpte mig därför ettan och tvåan i bok-serien, så när tid ges skall de spurtläsas! :)

2009-08-18 @ 21:09:39
Postat av: Skolfröken G

För övrigt, kan tilläggas, var jag - under min egen gymnasietid (vilken för övrigt känns som tusen år sedan) - sjukt inne i "vampyrsvängen" ett tag. :) Har således sjukt höga förväntningar på böckerna!

2009-08-18 @ 21:12:33
Postat av: Niklas

Jag kan nästan slå vad om att du läser ut den på en helg, känns som det. Samtidigt så är det verkligen en bok man FASTNAR i.



Min kompis läste ut 2.a boken på över 400 sidor på 1 dag, hon läste från 6 på kvällen till 4 på morgonen, sträckläste.. det du ;)

och det där om din vamp-period.. ahmen du har alltid vart den coola läraren ^^

2009-08-19 @ 05:03:13
URL: http://longlivethe90s.blogg.se/
Postat av: Skolfröken G

Men det är nästan det som är "problemet", att det känns som om man kommer att vilja sträckläsa boken när man väl har börjat med den! :) När ska jag ha tid för det?! Semestern är ju slut nu! :P

2009-08-19 @ 07:09:09
Postat av: Niklas

Haha, det går nog bra ska du se ;p

2009-08-19 @ 13:10:59
URL: http://longlivethe90s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0