COFFEE ADDICT! SMULTRONSTÄLLEN ( ? )



Tjena
. Seriöst, det är fortfarande sol ute, imorgon hoppas jag att det kommer vara skit varmt och då kommer jag deffinitivt sola, kanske med syrran ute på vårt lilla smultronställe bland sol platser  :) 

Nu sitter jag här och dricker en underbar mugg med kaffe och med 3 chocolate-chip-coockies, miihi !  Finns inget bättre, dricker ni kaffe ? Hela min familj/släkt är kaffe drickare och jag har alltid gillat kaffe vilket senare utvecklats till älskat heehe. Man ser mig på filmer från när jag är 3 år och sitter och dricker kaffe, hur vanligt är det liksom ( ? )

Bara lukten är underbar och hela fenomenet kaffe är en symbol av lugn för mig. När jag tänker på kaffe så tänker jag att man sitter ner, tar det lugnt, gärna med en kompis och stressar ner.. fattar ni ( ? )
Därför har jag en enorm dröm att någon dag få starta ett eget café där folk ska kunna komma in och bara ta det lugnt i en harmonisk miljö, där även studenter får billigare pris!!! Hatar att liksom en kaffe i Stockholm kostar 25spänn, liksom varför ?!!?  Här i Södertälje så är det lite bättre iaf och inte lika dyrt, älskar Tratten här  -  ett café i en gammal byggnad där du köper en kaffe för 20 spänn men får dricka hur mycket du vill heehe.. eller Café Nova  -  ett café med speciella priser för unga, 10spänn för en kaffe med påtår inkluderat  :) 


Har ni något smultronställe till café ?


Älskar även Tidermans uterservering nere på stan på sommaren då man kan sitta och ta det lugnt i solens sken och bara se alla gå förbi - heta lättklädda killar, de som är rena stil ikoner  -  de som inte är det haaha, samhällets udda personer m.m heehe

Men nu iaf, försöker få tag i folk med det funkar inte, varför har folk mobiler om dem inte använder dem  ( ? )  .. jag vill spela poker heehe.. Ha en fortsatt bra dag för det tänker jag iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0